torsdag 14 juli 2011

Estelle hjärtar Mike Wazowski


Mike Wazowski slarvar med jordgubbsglassen


Estelles första mening när hon slog upp sina blå imorse var vare sig "godmorgon" eller "hej mamma" utan "berätta om Mike Wazowski!" (?!) Vår lilla dam fullständigt älskar detta grönfärgade bolliknande enögda monster ifrån "Monsters Inc" och han har en alldeles särskild plats i vår vardag. Han tillfrågas vad han önskar äta, huruvida han vill bada och när vi målar är han det givna motivet.

Varför denna förkärlek till monster? När hon var runt ett år var träsktrollet Shrek hennes absoluta favorit och just nu är alltså Mike W nummer ett, tätt följd av "Megamind", en blåfärgad utomjording. Visst har hon sina "prinsessperioder" och hon klär mer än gärna ut sig till Rapunzel eller Askungen men "udda" figurer är helt klart hennes största hjältar:) Cool liten dam!

Avslutar med några pics på Mike W och övriga i Monsters Inc vilka jag tvingades avbilda under gårdagens middag för att slippa matvägran ifrån en viss ung dam... Självklart är bilderna oerhört pedagogiska och förespråkar fint bordskick;)



Mike W & Co slarvar med sina festisar


Mikes (Medusaliknande) tjej spiller juice på Elle


Japp, klart slut ifrån vår fantasivärld:)

Godnatt, Beckis

2 kommentarer:

  1. Men shit älskling - de är ju URSNYGGA!! Du har en grym kostnärsådra i dig! Starta eget NU röstar jag! :) (Och glöm mig inte bara för att du blir berömd.. ;) pusss min Holland-modell!

    SvaraRadera
  2. Hihi, behöver man en egoboost är det bara att ringa dig Bästis:) Grymt, nu vet jag att jag kan bli barnboksillustratör eller modell om det skiter sig på barnmorskefronten;)
    Längtar ihjäl mig tills imorgon! Puss

    SvaraRadera