tisdag 19 juli 2011

Gott & Blandat


Ingen Malinadress på lördag:(


Leora fångad i farten


Senaste dagarna har, likt en gottepåse, bjudit på flertalet godbitar och några få besvikelser. I topp ligger såklart dagens lunch och lekeftermiddag tillsammans med Cicci och hennes barn (TACK CicciSöt för ALLT!) samt gårdagens besök hos "min skräddare", tillika världens snällaste dam - Birgitta Harald. Det kändes som en befrielse att äntligen lämna iväg påsarna (fullproppade med kläder som skall justeras) vilka stått och skräpat i månader i tvättstugan. Efter Birgittas proffsiga hantverk väntar snart en mängd "nya" kreationer:) Med små ändringar kan gamla och obrukbara kläder bli som nya! Mitt hetaste tips om du vill hotta upp din garderob - sy om!

Bottennappet är att jag vare sig kan ha min Malinaklänning eller mina lila Louis Vuitton accessoarer på lördagens bröllop. Klänningen fastnade över bysten och skorna är helt plötsligt ett nummer för små:( Ingen idé att hänga läpp - det är bara att fundera ut en ny outfit! Återkommer!

Gårdagens förrådsrensning på Övre Husargatan hamnar väl någonstans mitt emellan dur och moll - kanske inte överdrivet kul att tillbringa en sommarkväll instängd i en källare men ack vilken skön "efterkänsla".



Fullt ös...


...på familjen Somos studsmatta!


Lillkillen Arion


Glassbus under studsmattan


Imorgon är en heldag på Skara Sommarland inbokad... cross my fingers att Mickes förkylning blir bättre så att planerna blir verklighet! Nu, "Allsång" & sedan "So you think you can dance?"

Puss/ Busan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar