lördag 27 mars 2010

Party-nostalgi

Vid en närmare genomläsning av mina föregående inlägg inser jag att ämnesvalen varit något deprimerande. Förvisso kan "nej-sägande", kräksjuka barn och bilkörning behöva analyseras men har jag inte utlovat att bloggen skall innehålla en mix av djup och yta? Hittills har det varit alldeles för lite glamour och härav (lördag kväll som det är) ger jag er en nostalgitripp i festen tecken! Party-anekdoterna handlar framför allt om fd World Class gänget men även om man inte varit delaktig är min förhoppning att man kan få sig ett gott skratt eller kanske rent av inspireras:)

* Festerna på World Class City:
2002 (eller kan det ha varit 2001?) anordnades det "beachfest" på World Class City och Mange Ö "slog på stort"! Pelare sattes upp (på vilka inhyrda "gogos" dansade loss), bubbelpoolen byggdes över - för att utgöra scen åt dansgruppen "World Class babes" - (ödmjukt namn:), mat och dryck serverades i överflöd, D Flex spelade musik och en kärlekshörna med kuddar och bastdraperi (döpt till "cozy corner") inrättades. Ingen kan i alla fall beskylla oss för att inte främja kärlek?! Året där på var det dax för mexikanskt tema och när hälsovårdsmyndigheten kom på besök dagen efter (detta är inget skämt utan fullständigt sant) blev Jessan och jag minst sagt svettiga när de påtalade att bubbelpoolens ph-värde var högst anmärkningsvärt. Vi blinkade med våra stora blå (eller rättare sagt små och rödsprängda springor) så gott vi kunde och sade inte ett ljud om att poolens surhet förmodligen berodde på att avsevärda mängder taccos och tequila avnjutits där ngr timmar tidigare:)

* Sälen-resorna:
Det har hänt så mycket under dessa resor att det är nästintill omöjligt att återge alla tokigheter. Dessutom har alla medverkande avgett ett löfte att "det som händer i Sälen har inte hänt"... Ngr godbitar vill jag dock servera er:

- Eriksson gav oss det smått legendariska uttrycket 21.07
- Den mycket välanvända frasen "hellre snygg än varm" myntades av Tess och mig när vi satt i en lift och huttrade i jeans, "olle" och solisar.
- Mange Ö hade svårt att förklara för stug-kontrollanten varför en soffa var sönderdansad och två lampor trasiga.
- Anders (en av Citys spinninginstruktörer) fixade discoljus under en hel förfest genom att stå och trycka på/av ljusknappen. (Alla har vi olika intressen;)
- Göteborgstjejerna hade ett årligt uppträdande vilket uppskattades sådär av Stockholmarna i allmänhet och "08:a brudarna" i synnerhet. Kan det ha ngt att göra med att en av textraderna löd: "Brudar från Göteborg, vi har så himla skoj, rattar så tajta, vi är j-vla brighta - brudar från Göteborg"?!(Jag vet, så här tio år senare känns texten sådär, men va fasen - då kändes den klockren! Jag skyller på Tess!)
- "Robinsson-Misha" (han som åkte ut först och hänger på alla kändisfester han kan med ngn som typ heter likadant) var på plats för radiokanalen NRJ:s räkning och tvingade upp folk vid fem-tiden på morgonen för att lyfta bilar i direktsändning. (Jag orkade inte släpa mig upp men jag tror minsann att vår kära Åsa var med och spände sina biceps:)

* Barcelona 2005:
En oförglömlig resa tillsammans med "La familia Landala" där vi bodde på vandrarhem (somliga av oss hade stora problem med gemensam toalett som ej gick att stänga samt avsaknaden av garderober), solade, åkte på sightseeing, åt god mat, festade och shoppade (Åsa och jag konstaterade glatt att shopping är det enda botemedlet mot trög mage... när endorfinerna sätter igång kommer liksom hela kroppen igång...) Magnus Gårdmark tilldelades smeknamnet "Hef" (då han ständigt var omringad av "sitt harem":), Åsa och jag körde yoga i toalettkön, Fia var inflygen ifrån Marbella, Åsa gogo-dansade på gay-klubb... Ja, säg vad som inte hände under denna resa. Hör här t ex! När alla (färdigstassade och klara) stod ute på vandrarhemmets terrass och firade festfixaren Mange öppnar sig himlen och ner kommer typ 100 liter vatten. Det var dock inte regn utan kranvatten (!!) som ett gäng (avundsjuka och mycket störda) ungdomar kastade ner på oss ifrån taket. Scenen var som hämtad ifrån en amerikansk komedi och alla blev totalt genomdränkta och fullständigt chockade. (Tror Mollsan och Emlan var ngr av dem som drabbades värst.) Efter vi lugnat ner oss och bytt om gav vi oss ut i Barcas nattliv beredda på att vad som helst kan hända i denna stad:)


Vännen, bossen & festfixaren Mange tillsammans med Jean



Ett sätt att fördriva väntan i toakön



Ljuvliga FifFia


Finaste vänner - hjärtligt TACK för alla oförglömliga minnen, ni är underbara!

Vill avsluta med ett citat ifrån min älskade, innerligt saknade farmor:

"Livet är stenkul
tro på mej,
jag är tjej"

Dröm sött!/ Rebecka


Ps Än så länge har SATS-festerna inte nått "WC:s höjder" men jag vill ändå visa en bild ifrån årets mycket lyckade SATS-fest! Ds


Landala goes "Moulin Rouge"

6 kommentarer:

  1. Tillägg till "21.07": "Vilken nattklubb..?" ;)

    Kyss Å

    SvaraRadera
  2. Älskade Beckis! Jag skrattade ihjäl mig när jag läste inlägget :-)

    Du är en sann partypingla, vilket fick sitt yttersta bevis en av våra partykvällar!
    Efter att jag krossat armbågen (ja - KROSSAT armbågen, var gipsad 4 månader efteråt och har 30 % invalidet i armen idag)och jag säger "jag måste nog åka hem" och du svarar: "Är det verkligen så Jessan?" DET går till historien! Som sagt det är roligare att säga ja än nej :-)

    Beckis jag älskar dig både som vän och arbetskamrat! Tack för alla fina minnen och år tillsammans. Jag hoppas vi har massor av roliga år framför oss också!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Haha.. härlig läsning! Och härliga bilder! Välkommen till la blog familia!

    kram hef:)

    SvaraRadera
  4. Jessan - Hjärtat!
    Hade nästan förträngt armbåge-historien, stackars dig, vilken helt galen kväll!

    Vi har gjort mkt tokigt... kommer t ex ALDRIG glömma Ungern-resan... GALET är bara förnamnet:)

    Älskar dig/ Beckis

    SvaraRadera
  5. Hef!

    Ljuvligt att du hittat hit!
    Puss/ R

    SvaraRadera
  6. World Class gänget á la förr var inte att leka med!!! Herreguuud så mycket roligt och galet vi varit med om. Härligt med en nostalgitrip - tack för detta Becka.
    puss Milla

    SvaraRadera