torsdag 25 mars 2010

Afro bilkörning

Så här var det tänkt att dagen skulle bli:
Estelle skulle (nöjd och glad) gå på dagis och bli hämtad av mormor medan jag gick till bilskolan för att köra om en gudinna. Efter detta middag hos Mickes päron och sedan yoga som en skön avslutning på kvällen (för övrigt den första klassen på typ 6 veckor).


Yogi Estelle i positionen "stående hund"


Så här blev dagen:
En timma före min körlektions start ringde dagisfröken Lotta att sade att Estelle kräktes och behövde hämtas omgående. Det var bara att slänga sig iväg för att plocka upp en liten blek och utmattad dotter. (Hur är det möjligt? Trodde vi haft vår beskärda del av sjukdomar?!) Hem, stoppa ner lilltjejen i sängen och (med sjukt dåligt samvete) lämna en tokstressad man och en sjuk dotter som vägrade sova.

Iväg till bilskolan för att träffa Sandra, min bilskolelärare. Körde som allt annat än en gudinna och fick avsluta körlektionen med ett krissamtal. Vi enades så småningom att jag är alldeles för spänd och borde köra lite "mer afrikanskt". Va, tänker ni nu, vad menar hon? Detta har inget att göra med hur olika nationaliteter kör bil utan är ett uttryck för att köra med mer feeling - köra som jag dansar afro helt enkelt. Är inte helt hundra på hur detta skall gå till (och ärligt talat känner jag mig smått schizofren - ena sekunden uppmanas jag att relaxa och vara lite mer "rock'n'roll" och nästa sekund skall jag "akta!", "se upp!" och "ta det försiktigt!") men det är väl värt ett försök:) Bilkörningen kan nämligen inte gå sämre än vad den gör just nu - jag har glömt hur man växlar, jag kan inte backa, jag kan (för f-n) inte ens läsa (skyltar) - och uppkörningen börjar närma sig... HJÄLP! Ni hör hur jag STRESSAR upp mig - kanske är det inte så dum idé att försöka softa lite?!


Är det så här man kör bil?


Eller så här?


Hem igen, får äntligen Stella att somna. "Skönt" tänker jag första timman hon sover, "hon måste vara helt slut" konstaterar jag efter timma nr 2, "hjälp, lever hon?" oroar jag mig efter tredje timman och när jag (efter fyra timmar) hör "mamma, mamma" inifrån sovrummet drar jag en djup suck av lättnad. Nu återstår bara ett smärre problem (NOT!) - hur skall jag få henne att sova ikväll? Inte en chans att jag får henne i säng före midnatt... Tjo ho, mammalivet är underbart;)


Imorgon är en ny dag:) PUSS!

Ps Detta inlägg innehåller många "så här...". Min fråga är - skriver man "så här" eller "såhär"? Kanske kan man skriva båda? Ngn allmänbildad dam eller herre som kan hjälpa mig? För trött för att tänka... Ds

5 kommentarer:

  1. Busan!!

    Eftersom jag (tro det eller ej) är lärare (dock inte i Svenska, men ändå)kan jag bara berömma till att du gjort helt rätt!
    Det skall särskrivas.

    Längtar efter er!! Pussa Stellsan!

    Kyss

    SvaraRadera
  2. Tessan - man kan alltid lita på dig! Tack snälla för hjälpen! Och tack för supergulligt inlägg härom dagen - jag älskar dig massor!
    Klart vi skall ses i påsk:) Längtar!

    Ha en fin dag Sötis/ Beckis

    SvaraRadera
  3. Beckis,
    då vi aldrig springer på varandra IRL längre, vill jag bara säga:
    1. VILKEN prinsessa till dotter du har!
    2. Du är SNYGGARE än någonsin!
    3. KUL att du har börjat blogga!

    Massa kramar från någon som precis har börjat landa i mamma-livet (9 månader efter touch down, typ...)
    Mo

    SvaraRadera
  4. Härliga Mo:)

    Vad roligt att få en hälsning ifrån dig, tusen tack!

    Vill gärna passa på att säga:
    1. Ljuvligt att du fått en liten son - mina varmaste GRATTIS! (Vill gärna se underverket snart!)
    2. Du är ALLTID lika snygg (och trevlig och duktig på det du gör)!
    3. Hahaha, yes nu har även jag börjat blogga. Typ 5 år efter alla andra men bättre sent än aldrig:)

    Största kramen/ Beckis

    SvaraRadera
  5. Hej goding!

    Har lagt till din blogg bland favoriter. Underbar bild på Estelle! :-) Kram Jessica

    SvaraRadera