tisdag 30 mars 2010

"Mr Said" rules:)

Japp, efter 127 (!!!) körlektioner (innehållandes såväl skratt som gråt) tog jag igår mitt högst efterlängtade körkort! Vilken obeskrivlig GLÄDJE & LÄTTNAD! Som den expert på området jag nu anser mig vara (efter precis 23 h med diving-licens) ger jag er här receptet på en lyckad uppkörning:

* Kör "afrikanskt", dvs avspänt, soft och följsamt (se tidigare inlägg) - Genialt råd Sandy! PUSS & TACK!
* Muta vägverket att få en uppkörning med deras trevligaste inspektor Assaad Said. Det första han sade när jag kom var: "Rebecka, du kan vara helt lugn, i mina ögon har du redan ett körkort tills du visar ngt annat". Snacka om grymt resonemang - ingen press att bevisa ngt utan istället en uppmuntran att köra som man brukar. TACK Said, du anar hur mycket ditt avspända sätt hjälpte mig! (Jo, förresten, han anar nog... med tanke på att jag slängde mig om halsen på honom före han knappt hunnit säga "grattis":) Som en paratens kan jag berätta det första jag sade till honom var: "Yes, nu har man laddat med en stor kaffe, så nu skall jag allt hålla mig pigg under hela färden. Men det kan ju vara lite lurigt för magen...". H-e-r-r-e-g-u-d, vilken kommentar! Det var nog väldigt intressant för honom att veta;) Typiskt mig!
* Sov så länge du kan (jag lämnade Stellsan på dagis tidigt på morgonen och åkte sedan hem och slängde mig i sängen), ta en kall dusch och drick därefter starkt kaffe - sedan är du odödlig!

Vill även passa på att berätta hur man INTE skall bete sig före och under en uppkörning: (Tyvärr talar jag utifrån mitt eget agerande för ca 1,5 veckor sedan.)

* Vara magsjuk natten före. (Pappa hävdar att jag mådde illa av nervositet men att bli så skärrad att man kräks och ligger kallsvettig på badrumsgolvet känns lite orealistiskt.)
* Hoppa över såväl sömn som frukost.
* Köra upp 9.00 på morgonen - själv är jag är inte levande förrän efter lunch så uppkörning i arla morgonstund är definitivt inte min grej.
* Lägga i 1:an istället för 3:an när man växlar ner på en motorvägsavfart. (Bilen "stendör" och bilisten bakom blir inte så nöjd.)
* Glömma kolla åt höger i en korsning där högerregeln gäller.


På kvällen firade vi med skumpa och smarrig plockmat - TACK Micke för att du fixade så fint! Älskar dig väldigt! Vill också passa på att tacka min underbara familj och ljuvliga vänner för all stöttning - you mean the world to me!



Riktigt så här finklädda var vi inte när vi firade igår (bilden är if Fia & Nathans bröllop) men...


... det kändes lyxigt med dessa godsaker på en måndag:)


Avslutar inlägget med ett soligt kort på Estelle!
Ut i solen och njut:)

PUSS/ Gbg:s färskaste och gladaste bilist


9 kommentarer:

  1. Björn Lekandertisdag, mars 30, 2010

    Stort Grattis!!! Tyckte du såg grymt laddad ut när du kom gående med Assaad innan provet...

    SvaraRadera
  2. Härliga Björn! Att jag träffade dig precis före uppkörningen gjorde mig ännu mer taggad:)

    Pussa din söta fru och dina ljuvliga barn if mig!

    Kramar/ Beckis

    SvaraRadera
  3. Wooooah! Nu jäklar i min lilla låda ska vi ut och åka med huvudena ut genom fönstrena upp och ner för Avenyn heeeela sommaren!! Flugskydd på - let's roll, baby!! ;) Du är grym!! Kyss

    SvaraRadera
  4. Grattis Beckis!!Så underbart att du fått ditt körkort,nu hoppas jag att vi kommer att få se dig här snart!!Du är jätte duktig du är på att blogga!!Roligt, härligt att läsa Puss på dig,hälsa din lilla prinsessa o Micke:)Kramizar Moster i Onsala

    SvaraRadera
  5. GRATTIS ÄLSKADE BUS!!!!!
    Nu är du klar! Tänk..det var "bara" du och jag (i hela världen kändes det som...) som inte hade lappen... Nu är det bara JAG :-)
    Du är bäst finaste du! Så stolt och glad för din skull.
    Dina råd kan vara helt avgörande för mig framöver...

    Kyss
    Nattis

    SvaraRadera
  6. Moster - åh, vad roligt att du följer min blogg:) Lova att inte skvallra för mycket om det du läser till mamma bara (hihi). Snart kommer jag och hälsar på!

    Puss/ Beckis

    SvaraRadera
  7. Åsa & Nat! Vad skulle jag göra utan er?
    Kärlek/ Busan

    SvaraRadera
  8. GRATTIS GUMMAN!

    / Jezzan

    SvaraRadera
  9. TACK SÖTA JEZZ!

    Kommenterade precis armbåge-historien... den kvällen slutade ju tyvärr fruktansvärt tråkigt:(Tur att vi även haft många underbara stunder som vi kan tänka tillbaka på!

    Kramar/ Beckis

    SvaraRadera