lördag 12 januari 2013

"Allt har sin tid"




"Allt har sin tid" som det så fint heter.

Det är med stort vemod (stora ord men det är precis så jag känner) jag nu berättar att jag beslutat mig för att sluta blogga. Jag älskar, älskar, ÄLSKAR min blogg och är hellycklig i mina underbara läsare men jag får, helt enkelt, inte tiden (= livspusslet) att gå ihop. Denna veckan påbörjade jag mina sjuksköterskestudier och trots att den egentliga kursstarten inte startar förrän på måndag har senaste dagarna varit tokstressiga med lämning/hämtning hos två olika dagmammor, skola samt 1000 olika "vardagsbestyr". (Att såväl tvättmaskin som torktumlare gick sönder för en tid sedan har inte heller direkt underlättat min vardag.) 

Det var verkligen inte min avsikt att "luras" när jag, i slutet av förra året, uppmanade Er att "hänga med 2013". Jag blundade för faktumet att dygnet bara har 24 h och att familj (med två små barn att älska och vårda), hem, heltidsplugg, träning, sociala begivenheter och blogg blir lite "too much" även för en person som trivs med att ha "många järn i elden". Hur tråkigt det än må vara inser jag att tid - som jag i nuläget inte har - måste frigöras. För en gångs skull låter jag förnuftet tala och säger NEJ även om "det (som bekant) är (sååå mycket) roligare att säga ja än att säga nej".

"Kan du inte bara blogga ibland, när du har tid?" frågar förnuftiga människor i min närhet. Nix, jag funkar inte så. Gör jag något vill jag göra det helhjärtat och bra. "Halvdant" är inte "Fröken Dramas" melodi. Då får det hellre vara. 


TACK från djupet av mitt ❤ för Ert engagemang och Ert kommentarer. 558 inlägg och 913 kommentarer har publicerats under bloggens livstid:) Som mest hade bloggen 400-500 besökare/dag. "Ingenting" i bloggsammanhäng men, för mig, mäktigt och smått otroligt:) TACK!


Kärlek/ Er Beckis


Ps Jag får väl se till att skriva "den där boken" jag tjatat om så länge! Håll utkik efter "Beckelinas bravader" i bokhyllan;) Känner Ni att Ni vill fortsätta följa mitt kaoshärliga liv - skicka gärna en vänförfrågan på Facebook och glöm inte att spana in BästisÅsas blogg där jag och "Systrarna Bus" förekommer titt som tätt:) Ds

6 kommentarer:

  1. Åh vad synd att du ska sluta blogga. Tycker det är så kul att läsa om dina bravader. Lycka till med studierna. Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mängder av ❤till Dig Finaste Jennie! Det har varit ett nöje att ha dig som läsare! TACK

      Radera
    2. Älskade! Det bästa med blogg är ju att det inte är "now or never" - man kan sluta OCH starta lite när man vill ju! Och när det p a s s a r. Puss!

      Radera
    3. My "Sister in crime" - jag vet, det känns bara så trist att det inte funkar just nu:( Men man skall "aldrig säga aldrig";) Längtar ihjäl mig efter DIG! ❤

      Radera
  2. Jättetråkigt, du skriver helt underbart roligt! Men ett bra beslut och starkt att säga nej om man verkligen inte inte hinner. Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara Jennie! Varmt TACK för såväl beröm som stöd ❤

      Radera