onsdag 2 januari 2013

Nyårsgotta

Nyårsafton var, som sagt, suuuper!!! UNDERBARA GÄSTER - "BästisÅsa" med sina fina killar (se nedan vem som fick Nella till bordsdam) och helhärliga Jeppe med norska skönheten Ann Kristin - skön stämning, många skratt & god mat. "Klassisk nyårsmat" serverades med hummer till förrätt, hjortfilé till huvudrätt och choklad/cayennetårta till efterrätt. (Åsa & Marcus - hjärtligt tack för dessertbidraget! Himmelsk! Och tusen tack för Operabiljetter! Härligt och efterlängtat med kulturell njutning!) Till detta champagne i mass, vitt, rött, kaffe, avec* och än mer champagne! (Thanx Jesper & Kickan för gudagod dryck, mumsiga praliner, bomber & granater! Ljuvligt!)

Återigen - VARMT TACK vänner för en finfin avrundning på gamla året och en toppstart på nya! Vilken PANGkväll!


Efter julmat och julgodis (= kopiösa mängder choklad) i över en veckas tid kände jag mig (tro det eller ej) småtrött på "fett & sött" i allmänhet och choklad i synnerhet. Kakaobegäret var emellertid inte borta särskilt länge (ca 24 h) och kom tillbaka lagom till nyår. Säg den "choccolusta" som inte väcks till liv av "mousse-drömmen" med choklad/cayenne ovan?! "Tur" att det blev en halv tårta (+ en hel Alladinask) över som jag varit "tvungen" att äta upp under årets första två dagar;)

Njut av livets goda!/ Busan


* Jag och Jeppe hade ingående diskussioner huruvida Kahlua eller Baileys var att föredra till kaffet. Han visade sig vara en inbiten "Kahluakille" men jag stod på mig (lite väl enträget?) att Baileys är "hundra ggr godare". När vi dividerat en bra stund kom det fram att Jesper marknadsför sprit med Absolut, Kahlua och Malibu som största märken. Kanon Beckis! Förolämpa gärna dina gäster och helst sisådär elva ggr på raken;) Tilläggas bör att jag har bett om ursäkt för mitt klavertramp och vi är vänner igen. Han har dock beslutat att jag måste dricka minst 10 Kahluadrinkar nästa gång vi ses! Kan bli KUL;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar