onsdag 9 januari 2013

Förändringarnas tid är här



Egentligen är jag alldeles för trött för att blogga men då dagen bjudit på två verkliga höjdpunkter vill jag gärna delge Er lite snabbt:)

1/ Idag startade andra steget i "Plan barnmorska" - dvs sjuksköterskestudier vid Göteborgs Universitet. (Det första, NkB på Komvux, avslutades våren 2011 och det tredje, barnmorskeprogrammet, ser jag fram emot om sisådär 4-5 år:)) HUR KUL som helst att börja plugga igen! ÄLSKAR att lära mig nya saker! Också riktigt roligt att jag träffade på en Nordic Wellness kollega - Sara - som även hon skall gå utbildningen!

2/ Idag kapade jag (läs Tessan) av 40 cm hår - mest löshår men även ca 15 cm av mitt egna - och har inte haft så kort frisyr sedan jag var typ 3 år. (När Estelle fick se mig, tjöt hon förtjust: "Jaaa, nu har jag längre hår än dig!) Om man säger så här - det fanns inget val. Efter graviditet, amning och extensions var mitt hår av usel kvalité (den som säger att hårförlängning inte sliter, ljuger) och eftersom jag vägrar gå omkring med ovårdat hår fanns, som sagt, ingen annan utväg. Halvvägs in i processen höll jag på att bryta ihop (ungefär samtidigt som Elle var som lyckligast) men jag bet ihop och tycker faktiskt slutresultatet blev över förväntan:)

Varmt TACK Tessan! Både för att du hade tålamod med min "nojighet" och, trots dåligt "råmaterial", fick till något riktigt bra;) Nästa gång tror jag dock vi satsar på en lugnare "arbetsmiljö"?! Kanske kan vi klara oss utan Nella som "radio" samt "borste- & färgansvarig", även om det blir svårt;)


Måste sova! Imorgon väntar en ny, fullspäckad, dag med dagislämning/hämtning, skola och städ. (Det sista är oundviklig då dammsugaren ännu inte sett dagens ljus under 2013.)

❤/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar