fredag 4 januari 2013

Mitt 2012




När 2011 summerades önskade jag att 2012 skulle bli ett kombinerat familje- och träningsår, vilket är precis vad det har blivit:) Plus ett verkligt FEST- & RESEÅR! Låt mig presentera det gångna årets höjdpunkter i kategorierna högtider, resor, träning, party och övriga härligheter:

Högtider: ÄLSKAR när familj och vänner samlas vid högtidliga, kärleksfulla, tillfällen och njuter av härlig/vacker/fin stämning, god mat & dryck och, inte minst, av att vara tillsammans. Utöver midsommar-, lucia-, jul- och nyårsfirande har vi dessutom döpt vår "lilla himmelbit", bevittnat Dotties dop och hyllat kärleken på Ulrika & Thommies bröllop. Självklart var det även en glädjefest när såväl Estelle fyllde 4 år som när Noelle firade sin allra första födelsedag. Ytterligare två magiska familjebegivenheter - mammas och svärfars 60-års firanden - återkommer jag till:)

Resor: Påsk i Paris för att celebrera världens i särklass BÄSTA MAMMA/MORMOR. Skulle kunna skriva en hel roman om denna fantastiska resa! Det har jag nästan redan gjort när jag tänker efter då bloggen har förärats en reseberättelse i hela 4 delar (se april 2012). Ytterligare en verklig höjdarupplevelse var sommarens födelsedagsfest för svärfar i Cap d'Agde! (Se även här, gedigen festrapportering - juni.) Vilken LYCKA att få göra två sådana kanonresor till La France under en och samma vår/sommar:) TACK ÄLSKADE FAMILJ!❤ På resefronten prickade vi även in en av de få sommarveckor då det var bra väder i Svedala och solade/badade/gottade oss på Klädesholmen:)

Träning: Efter (pga graviditet och nyfödd bebis) ett mediokert träningsår 2011 känns 2012 som en (liten men HÄRLIG) träningsmässig "come back" med Sh'Bam-utbildning och Bodybalance @ Fitnessfestivalen som highlights! Älskar, älskar, ÄLSKAR att var igång igen med träning i allmänhet och Sh'Bam & BB i synnerhet! Ni som ännu inte börjat träna, gör det! Såväl "ett gladare och mer vältränat jag" som mängder av sköna "må-bra-endorfiner" utlovas!!!

Party: Jösses vilket festår 2012 har varit!!! Några exempel - "MAD-night" with Nella @ Puta Madre, "My Ladies" @ Push, Åsa @ Soleil, Onsalabrudar @ Hannas place, Poolparty @ Reskows, Grillfest @ Merino/Sanchez, LillM mfl @ Soleil, champagnelunch med Fiffi @ Sävis, Adelas releasefest @ Malmö och Carin & Cissi @ Post. Kulmen av partyåret nåddes i december med min "Party Animal 35-års FEST"! Vilket härligt bubblande och glittrande år:)

Övrig härligheter:

❤ I februari fick Sverige en ny prinsessa och vi en helmallig liten sessa till 4-åring hemma hos oss:) Apropå bebbar så har 3 godingar - Dottie, Freja & Elwira - kommit till "oss" under 2012. Välkommen älsklingar små!
❤ Redan i mars gjorde Hellan och jag "uteserveringspremiär" på hennes dåvarande balkong med lyxigaste frullen under hela året! Tackar min skatt!
Babyfotografering @ Lechte Studies med ursöta bilder som resultat.
Veckans Cat med skönt mode à la fantastiska duon Katarina & Anna. Årets favoritstyling? "Leopardmani" och "Barockprinsessa".
❤ 2012 blev jag (som alltid enbart klipper topparna och gör slingor) "hårmodig" för första gången i mitt liv. I februari klippte jag lugg och längderna en rejäl bit, i september gick jag hårvisning för Noblesse med en ballong (?!) på huvudet och erhöll extensions. Sedan dess har jag varvat "Loreenfrilla" (lååång, rak, lugg och skönt rufsiga längder) med "Hollywoodlockar" och "träningsfläta". Dessvärre är "underbart kort" och inom en veckas tid rycker löshåret:( Det är fullkomligt magiskt med långt hår men den som säger att extensions ej sliter, ljuger.
❤ Årets vackraste rader skrev "min Åsa" till mig när jag fyllde år. Att bli kallad för någons "ö" och "drog till eufori" är världsvackrast! En obeskrivlig LYCKA att ha en vän som DU!
❤ Årets återseenden var, utan tvenkan, Fia, Lotta och Kajsa! Älskar var och en utav Er utan sans!


WOW! Vilket år:) Tackar min "lyckliga stjärna" för alla härliga upplevelser men, framför allt, för Estelle, Noelle, Micke, FINASTE FAMILJEN & BÄSTA VÄNNERNA! Utan Er är jag ingenting! TACK MINA ❤❤❤❤❤!



Jag har inte givit några ("måste")löften inför 2013 då sådana ofta tenderar att "pressa" mer än lyfta och få mig att fungera "omvänt" (råder exempelvis "kaffeförbud", dricker jag ännu fler koppar). LOVAR Er dock följande:

❤ "Slösa" med komplimanger & kärlek
❤ Skratta dagligen
❤ Dricka kopiösa mängder latte & njuta av "allt men inte jämt"
❤ Säga "JA" så ofta det bara går, men "NEJ" när jag måste (även till roliga saker)
❤ Sprida träningsglädje
❤ Vara en god student då "Plan barnmorska" inleds med "sjuksköterskestudier"
❤ Älska gränslöst
❤ Fortsätta lägga ut (lite för många) bilder på mig själv, mina vänner & barn på Fejan samt mixa "yta & djup" på bloggen:)


Välkommen 2013!/ Busan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar