torsdag 5 juli 2012

Logistikproblem & Sh'Bam-eufori

Logistik är (milt uttryckt) inte min starkaste sida. Igår - när Estelle, Noelle och mamma skulle härja i "Slottis" medan jag njöt hos frissan - tog jag t ex följande "förträffliga" beslut:

1/ Släpper av mamma & döttrar vid "Plikta" (Slottsskogens jättelika lekplats).
2/ Parkerar INTE vid "Slottis" (vilket min kära mor föreslår) utan kör vidare till Tomas frisersalong i Vasastan.
3/ Låter bilen STÅ KVAR vid Vasaplatsen och GÅR (över halva stan och sextusentre vägarbeten) för att hämta upp gänget. Vet inte riktigt vad jag tänkte men jag antar att jag tyckte det var det var skönt med en promenix...
4/ Estelle - toktrött efter 3 h lekande - orkar ej gå hela vägen tillbaka till bilen utan övertalar mormor att åka "Slottsskogen-tåget" och sedan ta en buss hem till Sävis.
5/ Jag och Noelle tokrusar tillbaka till bilen då det blivit rejält tajt med "parkeringstiden".

Förvisso alltid skönt att röra på sig men, då hela vitsen med att ta bilen var att "snabbt & smidigt" ta oss till/från stan, känns det lite lustigt att färden slutade med "språngmarsch" (för min och Noelles del) och tåg, spårvagn och buss för resterande två. Dessutom var ju tanken att vi skulle färdas gemensamt...


Även om "det logistiska" gick sisådär var gårdagen lyckad på flertalet andra sätt:

1/ Frisörbesök hos Marie är ALLTID ett nöje för såväl hår som person:)
2/ Spontanshopping är en av mina absoluta favoritsysselsättningar. Hittade en bedårande "Kenleyklänning" (alla som följer "Project Runaway" vet precis vad jag menar) i rosa/vit-prickigt tyg och ett coolt vitt spetslinne.
3/ Körde Sh'Bam så hela Partille gungade! Sköna deltagare och sjukt drag gjorde att jag helt glömde bort min förkylning... Tror jag skrämde iväg (alternativt svettades ut) den för idag mår jag mycket bättre!


Glad & nyklippt Sh'Baaamer


Idag - soft semesterdag vid Härlanda Tjärn med Systrarna Söt/Bus. Livet är härligt:)

Puss/ Beckis


Ps I måndags fyllde "Lillskruttan" 10 mån. Hip Hip HURRA hjärtat mitt! Ds


Grattis "Sunshine"


Kanske inte helbra att ställa sig just här?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar