lördag 17 december 2011

Lusselycka


Lucian min


Tärnan min


Finns det något sötare än dagislussetåg? Möjligtvis bebisar och hundvalpar men minilucior, pepparkaksbarn och tomtenissar är, helt klart, svårslaget!

I torsdags var det dags för Sävedalens dagmammebarn att lussa för föräldrar och syskon och, återigen, vilka gullungar! Sången gick sisådär, då lussetågets stora stjärna Cassandra fick Estelles luciakrona i ögat och ville till mamma (vilket resulterade i att även Stells underläpp började darra), men det är ju det som är lite av charmen med dagislussetåg. Man vet liksom aldrig vad som kommer hända... Är i vart fall glad över att jag själv (till skillnad ifrån föregående år) slapp medverka och att Stells behöll kläderna på;)



Pappa & dotter myser


Mormor med minstingen


"Santa Lucia"


Lucia von Z


Estelles SÖTA dagmamma passar Noelle


Mormor, Lilltärna & Lussetrio


"Bubbelblåsning" pågår ständigt;)


Stort TACK Helle, Maj, Monica, Linda och alla tokhärligamegasöta barn för denna guldstund!

Apropå Lucia minns jag med glädje Veckans Cats lussespecial förra året! Det är inte var dag man får vara Lucia i min ålder;) Vill redan nu slå ett slag för årets julstyling, vilken publiceras 23 december - Cosy Christmas. Missa inte skönt & snyggt mode "dan före dopparedan"!


QC-Lucia


Puss&hej/ Becka


Ps Morfar, Farmor, Farfar och alla andra som också gärna hade velat se luciatåget... lovar att vi kör "rullande schema"! Tyvärr är lokalen så liten att regler gällande maxantal besökare satts upp. Ds

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Nu har jag hittat hit,trevlig blogg & vilken fin bild på våra lucior=)

    Ha det så gott, vi ses!

    Mvh/ Anna (Elins mamma)

    SvaraRadera
  2. Härligt Anna, välkommen hit:)
    Såg du även inlägget ifrån Lucia 2010? Som de har vuxit! KRAM

    SvaraRadera