onsdag 25 maj 2011

Pärsen är över!


Borås sötaste djur missade jag pga allt plugg:(


Vilken pärs! Under två veckors tid (sedan jag kom hem ifrån Madrid) har jag, i princip, varit inlåst på min kammare med näsan i skolböckerna i ett försök att avsluta mina naturkunskapsstudier på bästa vis. Jag var medveten om att det skulle bli tufft (min slutspurt borde egentligen påbörjats för en månad sedan men plugg var liksom inte i närheten av lika lockande som Bergamo och Madrid) men inte såhär J O B B I G T!!! "Som man bäddar får man ligga" (sjukt trist ordspråk förresten!) - det var med nöd och näppe jag lyckades få in kursens två avslutande moment, en genetikhemtenta och ett sköldkörtelarbete. Låt mig berätta om förra torsdagen, värsta tok/knas/knäppdagen på länge...

Med andan i halsen försökte jag färdigställa min uppsats och deadlinen 24.00 kändes tuff men ändå genomförbar. Vid 16-tiden begav jag mig till kontoret för att maximera mina chanser att hinna. (Önskar man istället minimera sina förutsättningar är det hemmastudier, = NOLL pluggro, som rekommenderas;) Väl framme i Mölndal välter datorn ifrån en stol (vilken idiot ställde den där tro ni?) men till min stora glädje startade den, trots smällen, när jag tryckte på "on". Stoppade glatt i sladden till musen, varpå det låter "POFF" och skärmen svartnar. Lyckades tydligen kortsluta något jävla moderchip (ursäkta språket!), fråga mig inte hur?! Gråtfärdig (då jag, makalöst dumt, inte sparat mitt arbete någon annanstans) ringde jag Micke som i sin tur sökte upp datasupportsnubben Nicklas i Sävedalen.

Slängde mig in i bilen, hann köra typ 5 minuter och sedan var det tvärstopp. Aha! Halv fem är tydligen ingen bra tid att ge sig ut på vägarna... Svor ilsket för mig själv och förbannade såväl trafiken som "han där uppe". (Frågade gång på gång vad jag gjort för ont!) Micke ringde och undrade lite försynt vart jag tagit vägen och innan jag hann skrika något olämpligt fortsatte han: "Datastället stänger klockan 17!". "Lös det!", gastade jag smått hysteriskt och Micke lyckades mirakulöst nog muta Nicklas (!) att stanna på jobbet. (Pettersson - du är en sann hjälte!)

När Nicklas förklarade att datorn "bara var att skrota" men att han kunde rädda arbetet samt Veckans Cat balbilderna (vilka jag publicerade i fredags) ville jag, utan överdrift, kasta mig över honom och överösa honom med kyssar;) Såklart inte på något romantiskt sätt utan mer på ett "tack-för-att-du-räddade-hela-mitt-liv-vis"! (Jag vet, jag "saltar" något, men när man kämpat i veckor och allt håller på att skita sig i sista sekund blir man lätt dramatisk!)

Åter på jobbet med Mickes dator, en cd med uppsatsen, godis och kaffe (kan säga att det här med ett maxintag för gravida á 3 koppar/dag funkar sådär för mig) gjorde jag mitt yttersta för att hinna klart med arbetet men föll på mållinjen:( 24.00 var jag förvisso klar men då nätet inte fungerade (Mickes dator var osynkad med kontorets internet) var jag oförmögen att maila iväg det. Snabbt hem (så fort att jag med typ 1 millimeters marginal lyckades bromsa framför en räv som dök upp ifrån ingenstans vid Östra sjukhuset) men, trots tokbilfärden, kom arbetet iväg först vid 2-tiden. Behöver jag tillägga att även vårt hemmanät strulade och att jag försökte sända iväg mailet femtioelva gånger (samt fick utstå lika många "felmeddelanden") före det tekniska behagade fungera. Vad är det man säger? "En olycka kommer sällan ensam"...


Igår hade jag muntlig redovisning av arbetet och imorgon är det betygsnack!

Pärsen är över!/ Pluggelina


Ps1 Då jag numera inte har någon egen dator är det lite besvärligt att blogga... men jag lovar att göra mitt bästa för att, i första hand, fixa en ny och, i andra hand, knycka Mickes:) Ds1

Ps2 Idag - 25 maj - fyller undersköna Stockholms bönan Natalie år:) HIPP HIPP HURRA Älsklingen!!! Ds2

Ps3 Har, som sagt, inte haft något socialt liv på typ 14 dagar och missade bl a Borås djurpark med Stellsan, Micke, Malin och Mattias:( Tur att de tog massor av fina kort! Ds3



LillCowgirl


Fina djur


När man blir ansiktsmålad kan man bli lite blyg...


... och skeptisk


Men se vad cool jag blev! Grrrr!


Sötaste lejonungen i djungeln


Griskultingar & minilejon = schysst kombo:)


Stells, Micke & Mattias diggar girafferna

2 kommentarer:

  1. Älskade, finaste Beckisen!
    Vilken hjältinna du är!!!
    Jag kan säga att jag helt är inne på din knasbana vad gäller stress, kaos och jakt på tid.....
    Tänker ändå att du TROTS allt detta hinner/orkar/ kommer ihåg din väninna i Sthlm.. GÖR MIG GALET RÖRD!
    TACK fina vän!
    Längtar efter nästa dejt... KAN bli ganska snart med lite tur :-)
    Kramar och kärlek i kubik till dig och bästa familjen <3

    SvaraRadera
  2. KnasNat, klart jag kommer ihåg! Du finns alltid hos mig, även när min värld är upp och ner:) Håller tummarna att vi ses snart!!! Puss

    SvaraRadera