tisdag 22 juni 2010

Ljuvliga Birgitta Harald


Favvoklänning nr 1 ifrån helgens überbröllop
(Läs mina reflektioner över Vickan och Daniels kärleksfest nedan)


Ytterligare en utsökt stass


Ikväll tittade min skräddare och väninna, Birgitta Harald, förbi. Hon arbetar som skräddare på Gillblads så kanske är det en smula överdrivet att kalla henne för "min" men det känns väldigt lyxigt att ha en "egen" så jag brukar köra på den linjen;) Vilken kvinna! Med ett ständigt leende på läpparna och med sin nåldyna i högsta hugg tar hon sig an alla tänkbara (och otänkbara) projekt: Sy in en bh i klänning med bar rygg - inga problem. Ordna till malhål - piece of cake. Få en klänning att sitta som om den vore uppsydd just efter dig - Birgitta fix!

I min walk-in-closet har jag en särskild "Birgitta-Harald-låda" där jag lägger allt som behöver fixas till (Birgitta skrattade gott när hon fick vetskap om denna) och idag, efter vi ätit rostbiff/fetaost sallad och druckit vin (by the way hade vi bestämt oss för att ta ett glas vin men det slutade med tre), gick vi igenom dess innehåll: Ett par söndriga hängslen till mina grågröna hängslebrallor inköpta i Brno (japp, det finns finfin shopping i Tjeckien), en fjärilstopp med ett hål, Replayjeans i behov av upplägg och tre klänningar vilka längtar efter Birgittas ångstrykjärn. (Jag vet inte hur hon bär sig åt men klänningarna blir som nya när Birgitta stryker.)

Det kan ju låta oerhört lyxigt att ha sömnads/presshjälp men jag säger bara - vilken investering! Efter en "Birgitta behandling" känns kläderna som nya vilket leder till färre klädinköp. (Åtminstone i teorin;)) Med andra ord - man tjänar pengar på att ha en skräddare! Mitt tips - fixa en pronto! Men rör inte Birgitta Harald - hon är min;)


TACK LJUVLIGA BIRGITTA för all hjälp genom åren och för den bedårande sjalen jag fick i present idag! Du är helt fantastisk!

PUSS/ Beckis


Ps Mitt Vickan-och-Daniel-frosseri visste inga gränser i helgen - i fredags kollade jag på galaföreställning, på lördagen satt jag fastklistrad vid tv:n 18.00-01.30 och i söndags spanade jag in bröllopets "best of". Vilken ynnest att se alla utsökta klänningar (se Victorias obeskrivligt vackra feststass ifrån fredag kväll ovan) och framför allt att bevittna kärleken mellan kronprinsessan och prinsen. WOW! Sann K Ä R L E K !!! Vill i kärlekens namn avsluta med några bilder på personer jag håller varmt om hjärtat samt passa på att säga TACK och PUSS till alla bloggläsare. Ds




Min kärlek


Min älskade bror och jag (i en klänning som just nu är hemma hos Birgitta för uppfräschning:)


Morgondagens Vickan och Daniel?

2 kommentarer:

  1. Vickans naturrosa klänning var den absolut snyggaste på mycket länge, me like a lot!

    SvaraRadera
  2. Brilan - håller med dig fullständigt, vilken drömklänning!

    Puss & Trevlig midsommar!

    SvaraRadera