fredag 11 juni 2010

Hon SOVER!

Igår gick min söta brorsdotter Nora ut ettan och mamma, pappa, Estelle och jag åkte till Bagaregårdens kyrka för att njuta av sång och musik. Skolavslutningen var väldigt fin och Norisen klarade sin uppgift - att spela fiol - galant. För mig gick det sämre - jag hade, dagen till ära, klätt mig i hellång sommarklänning (nu snackar vi ända ner till marken) och varje gång jag böjde mig ner för att lyfta upp Estelle (vilket jag typ gjorde femtioelva ggr då hon var på sitt allra busigaste humör, rymde konstant och oavbrutet försökte springa upp på scenen) trampade jag på fållen alternativt snubblade till. Det knakade en hel del i klänningen så jag antar att min Frankrike-stass numera är mer söndrig än hel (har ej vågat kolla efter ännu). Brorsan påminde mig retsamt om att jag aldrig varit särskilt bra på att klä mig praktiskt. (Vilken förolämpning, förstår inte vad han menar;)


Min svart/blommiga sommarklänning - ett minne blott
(Bilden är tagen i Cap d'Agde förra sommaren)


När vi efteråt satt och fikade hemma hos brorsan och Marie (mackor med ost och gudagod hemmagjord rabarber- och jordgubbsmarmelad) kläckte Micke (som anslutit lagom till fikat) ur sig att vi borde åka till IKEA. "Är han inte klok!", tänkte jag. "Har han glömt att det höll på att bli skilsmässa förra gången vi var där?!" Efter viss övertalning (infattande det-blir-väl-härligt-att-få-klart-hemma-argument) gav jag med mig och vi drog iväg.

Estelle somnade i vagnen precis när vi skulle gå in och jag tackade min lyckliga stjärna. Äntligen lite shopping i lugn och ro! Då dyker Lotta, Ammy och Allan Lekander upp i ingången och säger glatt "HEEEJ"! Jag hälsar viskande och när Lotta närmar sig vagnen för att titta till Estelle väser jag blixtsnabbt: "Hon SOVER!" Inget vidare trevligt bemötande men när jag insåg att Stells låg helt oberörd i vagnen och sussade slappnade jag av något och kunde bete mig som folk igen;) Lotta - så himla gott att se dig! Hoppas du kan förlåta en stressad IKEA-frustrerad väninna?!

Vårt IKEA-besök gick som en dans 2/3 delar av tiden (= när Lillgumman sov). Sista tredje delen liknade mest en knasig fars. Stellsan bestämde sig bl a för att bli en nakenfis mitt bland alla lampor. "Vajm" sade hon och började plocka av sig det ena plagget efter det andra. "Gud, hjälp mig", tänkte jag och letade efter hennes kläder samtidigt som jag försökte hindra henne från att välta ner nyinkomna smålampor i lime-färgat glas.

Efter mutning (I love!) i form av duon kokt korv och mjukglass lyckades vi få ner henne i vagnen och kunde avsluta våra inköp. Ännu en härlig kaosartad IKEA-tripp till ända. Men - jag ger inte upp - en dag kommer jag och IKEA finna harmoni!

Gårdagen avslutades med yoga vilket var precis vad jag behövde.


Namaste/ Rebecka

Ps Avslutar med en bildkavalkad ifrån förra helgens soliga studentfirande. I Götet har det regnat konstant sedan dess men kom ihåg – ”efter sol kommer regn”! Ds


Nettan & Sara myser


Jag älskar dig Mamma!


Söta sessorna (tillika kussarna) Vickan & Sara


Sommarfräsch moster


Dagens huvudpersoner - studenterna Sara & Alexander

6 kommentarer:

  1. Älskar bara att läsa din blogg! underbart!!!! jag får så många goa skratt!!! fortsätt så!! du förgyller min tillvaro!!! puss!!! <<<<<<<<<<<<<<<<<<<gittan <3 =)

    SvaraRadera
  2. Och du förgyller min! TACK finaste Gittan för alla vänliga ord!

    Trevlig helg och STOR PUSS!

    SvaraRadera
  3. Kära vän!

    Jag tänkte inte ens tanken utan njöt av att se dig/er! Jag vill se dig på St Jörgen - snart! Kyss L

    SvaraRadera
  4. Lottis!

    Visste att du skulle förstå:) Rutinerad mamma och IKEA-besökare som du e!

    Dejt på St Jörgen, hemma hos dig, hos mig eller på stan - spelar ingen roll, bara jag får skvallra med dig SNART!

    Kyss/ R

    SvaraRadera
  5. Hej Beckis
    Nu är det ett tag jag har hittat din blogg.
    Det är rolig och spännande att läsa om allting som händer i ditt liv, det mest roliga är dina tankar. Jag känner igen mig i många av de, tex. Dina tankar på din brors kommentar:
    ”att du aldrig varit särskilt bra på att klä dig praktiskt. (Vilken förolämpning, förstår inte vad han menar;)”
    Sådana kommentarer har jag också fått i mina dar, och också tänkt, vad menar de egentligen, heheheh…. Det är så kul att upptäcka att vi är flera om sådana saker.
    Du var vacker i din klänning på bilden du la ut.(jag menar den klänningen du trampade på femtioelva gånger, hehehe)
    Tack för yogga passet senast, den gjorde så gott. Däremot Afro var lite för tuff för min stela kropp.(ont i ryggen) Det blev lite kontra effekt eftersom det var första gången sedan länge och jag inte var med på koreografin:-((
    Du ska ha tack för att du finns. Jag avslutar mitt inlägg med:
    ”Bleib wie du bist”
    Namaste
    Adisa
    P.S. Nu på torsdag kommer inte jag kunna vara med på yogan, det är fest med jobbet. Det är på gränsen att jag skulle vilja välja bort festen…nästan… jag saknar yoga passet redan…. Ses nästa vecka i stället.

    SvaraRadera
  6. Adisa, min Favvo-kund!

    TACK snälla för dina fina ord och för att du förgyller mina klasser!

    Håller med dig - yoga är ljuvligt!
    Afron blir lättare och lättare att hänga med på - jag lovar! Ge inte upp - jag vet att dansen finns inom dig!

    Ser fram emot att ses nästa vecka!

    STOR KRAM/ Beckis

    SvaraRadera