torsdag 1 april 2010

Nära döden upplevelse

Puhh, jag är väldigt lättad över att jag och Stella kommit hem helskinnade efter en smått kaotisk "ensam-i-bilen-premiär". (Ensam är förvisso inte helt korrekt, då Lillgumman var med, men ensam i den bemärkelsen att jag inte hade någon körkunnig att rådfråga.) Som ni vet gillar jag utmaningar men att utföra min första åktur "alone" i mörker och ösregn kanske inte var så genomtänkt. Jag hade svårt att se vägmarkeringar, rutan immade igen (hur fasen får man bort imma?!), folk tutade, jag hade ingen aning om vilken väg jag skulle köra och, som sagt, vädergudarna var inte på bästa humör direkt. Vi snackar "öppen himmel"! Hur som helst - vi lever och nu ligger Stella i sin säng och sussar gott:)

Före "skräckturen" hade vi en superspontan myskväll i Åsa och Henkes nya lya. (Grym "lägenhet i hus" i snobbhärliga Örgryte:) Egentligen skulle jag bara skjutsa Micke och säga hej till Åsa men det slutade med att sisådär 15 personer (vuxna, barn och spädbarn) satt bland flyttlådor och käkade indiskt. Hur härligt som helst - vardagslyx:)

Vill önska er alla en riktigt GLAD PÅSK! Ät och drick gott, skratta och älska är mina påsktips:) Apropå dricka - när vi var på väg till Åsa och Henk säger jag till Micke: "Gud vad mysigt med skärtorsdag, ikväll tar jag gärna ett glas vitt eller två". Jag glömde helt bort en smärre detalj - att jag var kvällens chaufför! Uppenbarligen har jag lite svårt att smälta att jag faktiskt har ett körkort...


Kärlek/ Beckis


Ps Killgänget gick ut strax före jag åkte hem. Johan log och sade: "Mollan, jag kommer någon gång mellan 01.00 och 07.00". Betryggande;) Ds

"
Se upp! Dessa galningar (samt ngr till) intar Gbg tonight:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar