måndag 19 september 2011

Väninneboost


Så här glad blir Noelle över besök:)


Cicci & jag med finaste "färskingarna"


Skål för bebbar, giftermål & livet!


Efter 3 omgångar mjölkstockning, bröstsvampangrepp (ovälkommet resultat av senaste tidens intensiva värmebehandling?), sömnbrist och lätt uppgivenhet var lördagens champagnelunch med finaste väninnorna precis vad jag behövde! Benämningen kanske är lite att "ta i" (då samtliga i sällskapet, pga antingen amning, graviditet eller bilkörning, enbart kunde sippa på drycken) men enkom vetskapen om att det var skumpa i glasen gjorde underverk för humöret:)

Mellan klockan 13-19 åt vi, fikade i omgångar (kaffe, vilken gudagåva!) och pratade oavbrutet! Samtalsämnen fanns det, minst sagt, gott om... 2 förlossningar (Ciccis och min egen), Herr & Fru Reskows bröllop, Mollans ultraljud och LillEllas gådebut, för att ge några exempel. Snacka om att ha mycket att fira! TACK Älskade girls för att ni muntrade upp mig och fick mig att glömma alla bröstbekymmer för en stund. (Och tusen tack för fantastiskt fina gåvor!) Faktum är att jag fortfarande lever på lördagens energiboost och känner mig så mycket piggare! Eller åtminstone gladare;)


Skumpa...


... och babygos. Kan man ha det bättre?!


Sötaste Ella med lååånga ögonfransar


Pappa Micke & Estelle myser


Nyblivna Fru Reskow strålar ikapp med dockan Ebba


Finns ingen som kan få bebbar så avslappnade...


... som "Moster" Mollan


Gullungarna Stells & Ebba leker


"LillArion" & Noelle med sina stolta mammor


Måste bara, som en parantes, avsluta med några av Estelles helsköna kommentarer om gästerna:

"Mammas kompis hade inte med sig Johan idag men en bebis i magen!"
(Beskrivning av Mollan)

"Hos Anna får man alltid klubbor i olika färger!"
(Midsommarminne som inte glöms bort i första taget)

"Jag kallar LillArion för Blixten!"
(Influerad av "Cars 2" ger Estelle kreativa namnförslag på familjen Somos minsting)

"Den söta med glasögon vill inte läsa"
(Heddan hade fullt upp med att hålla Ella ifrån trappan, men Stells tyckte minsann det vara sagostundsdax!)

Vilka goa skratt små 3-åringar skänker:) UNDERBART!


Kärlek...


... och överfall, om vart annat:)


Igår, födelsedagsfirande hos Mickes kusin Tess (HURRA!) och idag, lunchdejt med Hampan. Återkommer:)

Önskar Er en fin start på veckan!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar