onsdag 7 september 2011

2-barnschockad Dolly Parton


Våra sessor - Estelle & Noelle


Mickes 3 tjejer


Direkt ifrån "Babybubblans underbara värld", raskt över till 2-barnskaos och bröstbekymmer. Noelle är nu 5 dygn gammal och jag börjar redan bli varse om den stora skillnaden att ha två barn jämfört med ett. När Noelle sover och inte ammas (vilket typ aldrig händer då hon vill ligga vid bröstet konstant) ägnas all energi åt Estelle, som de senaste dagarna fått höra "mamma skall bara..." alltför många gånger. Att få ihop två små individers behov av sömn, mat, lek, närhet och "mammatid" är sannerligen en konst! Jag är en novis i sammanhanget och just nu är alla flerbarnspolare mina stora idoler! Utöver småttisarna har man ju även det "gamla vanliga" - tvätt (mycket tvätt), disk och städ att ta hand om. (Måste dock tillägga att Micke är en verklig klippa!) Ständigt påpekas hur viktigt det är att försöka vila när bebisen sover, men jag undrar bara: Hur? Är liksom glad om jag får till en dusch, en putsning av ett glasbord eller ett blogginlägg;)

Misstolka mig rätt - Jag är fullständigt lyrisk över mina två fina tjejer och fullt medveten om att allt kommer ordna sig inom kort. Befinner mig nog bara i ett småchockat tillstånd...

Avslutningsvis, detta med brösten. Igår (4 dygnet) förvandlades jag till Dolly Parton och (vare sig om man är förtjust i stora eller små tuttar) kan jag lova att det såg fullständigt groteskt ut. Idag har (tacka Gud) svullnaden lagt sig men vilken s m ä r t a! Likt två ständigt ömmande, jätteblåmärken... Och, "simsalabim" (sorry guys), där tog jag hål på myten om "sexymama";)


Efter allt detta klagande och tuttsnack önskar jag muntra upp stämningen med härliga bilder ifrån senaste dagarnas lyckostunder med familjen:)


Stolt mormor


Dito morfar


Sussar sött


Noelle & Noelle:)


Farmor & farfar myser med guldklimpen


Mor & dotter


Elle bakar sandkaka till syster yster


Se så grann!


Fika med grattis-kantareller ifrån Helle


Några av alla FINA gåvor


Morbror & kussar busar i soffan


TACK för härliga besök, ljuvliga prestenter och all kärlek ni ständigt skänker!

Tröttlyckliga pussar/ Bus


Ps Min önskelista toppas just nu med 1/ att Noelle tar nappen (positivt ur såväl tids- som bröstaspekt) och 2/ att jag får sova mer än två timmar per natt. Ds


Ja tack! Sov gärna så här gott inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar