onsdag 14 september 2011

Nattsuddaren "Matvraket"


Mitt lilla matvrak


Normal viktökning för spädbarn: ca 200 g/v
Noelles viktuppgång på 6 dagar: 400 g
Kontenta: Lillgumman gillar mammas mat:) Detta är naturligtvis oerhört positivt men jag kan inte sticka under stolen med att jag, efter 12 dygns ammande - timme ut, timme in (under framför allt nattetid) - är smått färdig och att sömnbristen börjar sätta sina spår. "Bye bye solbränna, welcome glåmighet!". Har dessutom stora problem med mina bröst. Först mjölkstockning i ena bröstet, sedan andra och nu båda. Då värme är en beprövad metod att bota "djävulstillståndet" jobbar jag just nu med "6-lagers principen": 1/ amningsinlägg, 2/ fetvadd, 3/ bröstvärmare (någon slags värmebevarande folie), 4/ bh, 5/ topp, 6/ ulltröja. "Svar JA!!!" - jag håller på att svettas ihjäl - men gör allt för att bli kvitt s m ä r t a n! Känns typ som någon har stampat på brösten...

Efter neggosnacket ovan kan man ju, med rätt, undra huruvida det förekommer några ljusglimtar i tillvaron just nu?! Ständigt:) När Noelle ligger ihopkrupen mot mitt bröst och "snusar" förnöjt och då Estelle nästan spricker av stolthet över sin "lille Flynn". (Stortjejen är ju, som bekant, mycket för rollspel och lillasyrran får ständigt spela "killkaraktären" i den film som gestaltas. Just nu är Rapunzel favoritfilmen... Gissa vem som är prinsessa och vem som är Flynn?). Även Noras 9-års kalas i söndags var, såklart, en lyckostund. Avslutar med härliga bilder därifrån!


9-åringen med dagens största pressy


Kalasfin Elle (aka Rapunzel) ringer "Flynn"


Dresscode randigt


Min söta kusse Victoria


Härlig höstdag med härliga människor!


Här sitter vi lite spontant;)


SnyggMicke


Marie & Edith gosar


Noelle sussar sött hos morfar


Just det! Glömde ytterligare en härlighet, nämligen måndagens besök av BVC-Åsa:) Hembesök ifrån barnavårdscentralen kan ju låta föga upphetsande men, shit, vilken härlig kvinna! Visiten var hur trevlig som helst och jag ler stort när jag tänker på alla "fina Åsor" jag träffat genom livet:) Skall ge er 3 exempel: Först och främst, min bästis Åsa (ord är överflödiga, alla vet hur mycket hon betyder för mig!), barnmorskan som förlöste Estelle har såklart en given plats i mitt hjärta och, som sagt, min senaste "Åsa-bekantskap" - Noelles genomsympatiska BVC-kontakt. Heja Åsa! Heja Åsa!

Puss, Beckis

2 kommentarer:

  1. Vännen, härligt att det kom ett inlägg, började nästan bli lite orolig...mjölkstockning är helvetet på jorden, vila, vila, vila...

    Sköt om dig så hoppas jag att vi kan ses snart!
    Kram Lotta L

    SvaraRadera
  2. Tack min fina vän! Så snart jag mår lite bättre ses vi! Längtar!/ Beckis

    SvaraRadera