lördag 10 augusti 2013

Älska MER, inte mindre!

Efter senaste tidens funderingar i media huruvida nätkärlek, i form av "likes" och "styrkekramar" på Facebook egentligen enbart är falska ömhetsbevis och sämre varianter av "verkliga" kärleksförklaringar (via telefon eller möten "irl") önskar jag säga mitt:

Personligen anser jag att det aldrig, aldrig, någonsin går att gilla/berömma/älska för mycket. Vare sig i livet eller på nätet. Somliga verkar tro att det finns en maxkvot för hur många likes man får använda eller hur många gånger det är ok att skriva "jag tänker på dig", något jag överhuvudtaget inte förstår. Hur i all sin dar kan det vara fel att visa en vän som delar med sig av en åsikt, en känsla eller en bild (och härigenom, på olika vis, önskar interagera), sin uppskattning? Det finns inget motsatsförhållande mellan att vara vänlig på sociala medier och i verkliga livet, att vara "båda och" borde istället vara en självklarhet. Inget slår "hud mot hud kramar" och "öga mot öga leenden" men när man av olika anledningar inte har möjlighet att ses så ofta man skulle vilja, är det ju toppen att, via ett knapptryck, kunna säga "jag GILLAR dig kompis":) Inte för att ersätta något, utan för att komplettera!

Nix, att snåla med likes, ömhet och komplimanger är bara dumheter! Sprid istället KÄRLEK (i alla dess former) i överflöd, både när du träffar och inte träffar dina nära och kära. I en värld full av hat och galenskap, låt oss fokusera på hur vi skall älska mer, inte mindre!


Er Beckis

2 kommentarer:

  1. Tack Beckis för att du ger en sådan positiv energi, underbart!!
    Kram Lena Nilsson

    SvaraRadera
  2. DITO Finaste Lena! Blir alltid lika glad av att se/höra ifrån dig!!! Kramar i mass!

    SvaraRadera